Situace kamenných prodejen je vážná, nikoli beznadějná.
Londýnské Retail Expo je jedním z hlavních eventů v oblasti technologií a inovací pro maloobchod. Letošní ročník se zaměřil na trend masivního zavírání kamenných prodejen ve Velké Británii. Předcházet „shut downu“ pomáhají prodejnám hlavně moderní technologie.
PŘÍLEŽITOST SE POUČIT
Velká Británie se v poslední době v médiích objevuje převážně ve spojení s Brexitem, ale sužuje ji také pokračující trend masového zavírání maloobchodních poboček, trefně označovaný jako „retailpokalypsa“. V roce 2018 byla v UK největší vlna úpadku maloobchodních provozoven středních a větších firem za posledních pět let, zasáhla 2600 prodejen a přes 46 tisíc pracovních míst.
Může za to několik faktorů v čele s neudržitelnou výší pronájmů obchodních jednotek, zvyšující se konkurencí a stále rostoucím podílem prodejů na internetu (podíl onlinu v UK překročil 20 procent, což je víc než v ostatních evropských zemích a překvapivě víc než v USA, kde se drží na cca 15 procentech). Mohlo by se zdát, že se budou zavírat další a další pobočky, ale není nutné být tak pesimistický, protože maloobchodu se jinde daří a roste.Hlavně díky včasné transformaci prodejen, rozšíření o unikátní zážitky, zajímavé služby, změně přístupu obchodníků a zapojení do omnichannel mixu.
Článek, jehož autorem je Jiří SZÁNTÓ ze společnosti WELLEN, byl publikován v odborném časopise Marketing & Media 24/2019. Celé znění najdete v příloze.
Stop retailpokalypse (570,49 KB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS