Šestý ročník soutěže POPAI STUDENT AWARD byl zakončen slavnostním vyhlášením výsledků soutěže a předáním cen vítězům na gala večeru, který uspořádala POPAI CE v rámci mezinárodní akce Marketing at-retail POPAI show 2012. .
Šestý ročník soutěže POPAI STUDENT AWARD byl zakončen slavnostním vyhlášením výsledků soutěže a předáním cen vítězům na gala večeru, který uspořádala POPAI CE v rámci mezinárodní akce Marketing at-retail POPAI show 2012.
Soutěž patří k dlouhodobým projektům POPAI, které rozvíjejí spolupráci se studenty a zástupci středních a vysokých škol se specializací na marketingovou podlinkovou komunikaci především v České republice a na Slovensku.
V právě uplynulém ročníku soutěže studenti představili návrhy POP materiálů, které vytvořili dle zadaného briefu od konkrétních partnerů - zadavatelů reklamy. Do soutěže bylo zařazeno celkem 41 soutěžních prací.
Partnery POPAI STUDENT AWARD 2012 byly společnosti Budějovický Budvar a Nestlé Česko, která poskytla briefy pro značky Maggi a JOJO.
Podstatou zadání Budějovického Budvaru bylo navrhnout design stojanu či setu POP materiálů funkčních samostatně i jako jednotně komunikující celek pro speciální pivo Bud ve formátu 0,33 l láhev. Navržené POP materiály jsou určeny k využití v klubech a nočních barech. Požadována je celoroční využitelnost v rámci standardní komunikace s možností snadné vizuální přeměny v případě plánované komunikační kampaně, cenové promoce nebo akční nabídky.
V případě zadání společnosti Nestlé Česko pro značku Maggi byl požadovaným typem POP materiálu parazitní stojan, který je univerzální pro portfolio Maggi kulinářských výrobků a který má být umístěn v oddělení zeleniny, masa, mraženého a chlazeného zboží. Stojánek slouží k nabídce produktů Maggi nápady, Maggi polévky a Maggi instantní polévky. Parazitní stojánek bude na prodejnách vystaven v delším časovém intervalu bez ohledu na komunikační kampaně.
Brief pro značku JOJO se zaměřil na zviditelnění této značky prostřednictvím moderního a neobvyklého formátu POP, který vhodně doplní novou komunikační strategii značky (dětská značka, která se chce více otevřít dospělým). POP materiály by měly komunikovat výhody produktů JOJO: vynikající chuť, široký výběr unikátních tvarů a příchutí želé bonbónů, inovativnost, přírodní barviva. Dle zadání měli soutěžící vytvořit podlahový stojan ve velikosti čtvrtpalety s možností vystavení v prostoru ve větších formátech maloobchodů nebo u stěny / regálu v menších maloobchodech tradičního trhu.
Na základě hodnocení odborné poroty zvítězila v kategorii „Design POP materiálu dle briefu společnosti Budějovický Budvar“ práce „Sada POP materiálů piva BUD Premier Select“ od Petera Altamirana z Podnikatelské fakulty VUT.
Sada zahrnuje display, doplňkové POP materiály a podlahovou grafiku. Display slouží k umístění v klubech a v nočních barech na barovém pultu nebo v zábaří. Je vytvořený z plastu a nerezu, díky LED podsvícení vynikne v tmavém prostředí. Doplňkové POP materiály jsou vytvořeny pro umístění na toaletách podniku. Podlahová grafika a samolepka jsou vytištěny na trvanlivý materiál, který je samolepící a laminovaný.
Vítězem v kategorii „Design POP materiálu dle briefu společnosti Nestlé Česko – značka Maggi“ se stal návrh „Polévky jako od mámy - Maggi parazitní stojan“ od Veroniky Zelezníkové z UTB.
Stojan je řešený ve tvaru lžíce nebo vařečky, které mají u zákazníka vyvolat pocit hladu a chuti na Maggi výrobky. Na spodní části se nacházejí krabičky s obsahem 2 – 3 polévek, které jsou připevněné k nosné části klasickou elastickou gumou v korporátní barvě společnosti.
Součástí stojanu jsou jednoduché výřezy pro zachycení gumy a krabičky.
Jako nejlepší v kategorii „ Design POP materiálu dle briefu společnosti Nestlé Česko – značka JOJO “ byl vyhodnocen návrh „Pytel plný chutí“ od Alice Endrychové z UTB.
Navrženými prvky pro výrobu stojanu jsou ohýbaný děrovaný plech, plastové bočnice, papírový rukáv, kartonové wobblery a ocelové háčky nebo police.
Ocelové háčky, které se umisťují přímo do plechu, slouží k vystavení zboží i k případnému umístění přídavných prvků (wobblery). Háčky mohou být nahrazeny policemi se stejným
kotvícím systémem. Stojan je možno upravovat podle právě probíhajících akcí.
Podle počtu háčků na stojanu je možné kontrolovat množství vystaveného zboží.
V soutěži bylo rovněž uděleno zvláštní ocenění - „Cena sympatie“. Toto ocenění získala práce „Stojan soudek pro portfolio Maggi“ od studentek z ostravské Střední umělecké školy Veroniky Faldynové, Veroniky Šašinkové a Martiny Svobodové.
„Prvotním návrhem byl hrníček, ale pro nedostatek místa na sáčkové polévky jsme se dostaly k našemu Soudku,“ uvádějí autorky návrhu. Soudek je v barvách loga Maggi a velkou výhodou je úchyt stojanu s možností přenášení. Záměrem bylo upoutat pozornost zákazníka
svou odlišností od předešlých, nezajímavých podstavců.
Soutěž POPAI STUDENT AWARD 2013 se uskuteční v období leden – listopad 2013.
Tento ročník soutěže bude rozšířen o novou soutěžní kategorii, ve které budou studenti soutěžit o nejlepší grafický 2D návrh dle zadání konkrétního zadavatele reklamy.
Vyvrcholením soutěže bude opět slavnostní vyhlášení výsledků soutěže v rámci gala večera mezinárodní oborové soutěže POPAI AWARDS, který se uskuteční 21. listopadu 2013.
V příloze je katalog POPAI STUDENT AWARD s galerií všech soutěžních prací.
Daniela Krofiánová
POPAI_AWARDS_2012_Katalog_komplet (7,39 MB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS