Pilotní průzkumy měření efektivity POP

Význam POP prostředků roste z hlediska celkové obchodní komunikace společností a v rámci aktuálních trendů je třeba zajistit existenci sofistikovaných mechanizmů pro posouzení jejich konkrétního nasazení.
Z provedených analýz zaměřených na způsoby rozhodování o vhodnosti či nevhodnosti použití POP prostředků vyplývá, že rozhodnutí jsou většinou  uskutečňována spíše na základě „domněnek“ a intuice než prokazatelných „faktů“ týkajících se efektivity a vhodnosti pro řešení konkrétních obchodních  strategií.
Proto se asociace POPAI CENTRAL EUROPE  rozhodla realizovat průzkum efektivity POP materiálů.

Nový trend – testování skutečné efektivity POP
Tento projekt v současnosti probíhá ve formě série testování a má dokázat, jak POP fungují, do jaké míry, v kombinaci s čím, jaké vlivy na POP působí.  Pro realizaci projektu byla na základě výběrového řízení  vybrána průzkumová  agentura Tambor.
Celý „seriál“ výzkumů se uskutečňuje v rozmezí řádově jednoho roku, během kterého dojde
postupně k vyhodnocení efektivity hlavních POP komunikačních prostředků.

Důležitými podklady pro realizaci projektu byly sběr a analýza podkladů o měření ze zahraničí prostřednictvím ostatních národních poboček POPAI a organizace diskusních fór se zástupci značkových výrobců, zástupců MO a zástupců agentur pro výzkum trhu.

Hlavním cílem projektu je vyhodnocení efektivity jednotlivých POP prostředků spolu s vytvořením určitých optimálních standardů z pohledu zadavatele POP, výrobce POP,  MO struktur a agentury na průzkum trhu. 

Novým trendem v oblasti POP podpory prodeje je testování jejich skutečné efektivity.
Průzkum má poskytnout sofistikovaný podpůrný materiál pro prosazování nasazení POP  pro trade marketing oddělení a key account oddělení, a to jak v rámci interních jednání ve společnostech výrobců značek, tak v rámci jednání s maloobchodními řetězci.

Proč jsou POP prostředky měřeny?
POP mají za sebou dlouhou minulost a celosvětově je jim předpovídána plodná budoucnost.
Jejich přínos je měřitelný a  jsou schopny tvořit trendy, případně se trendům přizpůsobovat (z hlediska designu, technologií i  požadavků maloobchodu). Tyto prostředky mají značný kreativní potenciál a mají sílu být významnou součástí komunikačních kampaní.
Umí fungovat ve všech částech komunikačního mixu (budování značky, komunikace ceny a image výrobku)

Co na POP především měřit?
- nárůst prodeje pod vlivem působení POP prostředků, a to samostatně nebo v kombinaci s jinou formou komunikace: jak POP funguje ve spolupráci s hosteskou nebo samplingem…
-  návratnost investic POP prostředků -  ROI
-  plánovaný versus uskutečněný nákup, kde je záměrem dokázat impulzní charakter POP
-  míra vlivu na nákupní rozhodnutí a nákupní chování
-  zapamatovatelnost konkrétních POP /četnost registrace/
-  vliv na vnímání a rozvoj značky
-  test spotřebitelova chování a jeho rozhodovací proces v okolí POP prostředku
-  získání podkladů  k optimalizaci umístění v prodejním 
  prostoru : průzkum nabízí řešení pro zadavatele, který před vynaložením významných finančních prostředků na nákup velkých sérií POP má možnost  konkrétní POP prostředek  po  určitou dobu otestovat a zjistit, zda funguje dle jeho představ.
Pro testování efektivity byly vybráno několik typových zástupců POP. Jde o prodejní stojany, regálové lišty, paletové ostrovy, regálové dekorace, displaye k pokladnám.

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS