Význam POP prostředků roste z hlediska celkové obchodní komunikace společností a v rámci aktuálních trendů je třeba zajistit existenci sofistikovaných mechanizmů pro posouzení jejich konkrétního nasazení.
Z provedených analýz zaměřených na způsoby rozhodování o vhodnosti či nevhodnosti použití POP prostředků vyplývá, že rozhodnutí jsou většinou uskutečňována spíše na základě „domněnek“ a intuice než prokazatelných „faktů“ týkajících se efektivity a vhodnosti pro řešení konkrétních obchodních strategií.
Proto se asociace POPAI CENTRAL EUROPE rozhodla realizovat průzkum efektivity POP materiálů.
Nový trend – testování skutečné efektivity POP
Tento projekt v současnosti probíhá ve formě série testování a má dokázat, jak POP fungují, do jaké míry, v kombinaci s čím, jaké vlivy na POP působí. Pro realizaci projektu byla na základě výběrového řízení vybrána průzkumová agentura Tambor.
Celý „seriál“ výzkumů se uskutečňuje v rozmezí řádově jednoho roku, během kterého dojde
postupně k vyhodnocení efektivity hlavních POP komunikačních prostředků.
Důležitými podklady pro realizaci projektu byly sběr a analýza podkladů o měření ze zahraničí prostřednictvím ostatních národních poboček POPAI a organizace diskusních fór se zástupci značkových výrobců, zástupců MO a zástupců agentur pro výzkum trhu.
Hlavním cílem projektu je vyhodnocení efektivity jednotlivých POP prostředků spolu s vytvořením určitých optimálních standardů z pohledu zadavatele POP, výrobce POP, MO struktur a agentury na průzkum trhu.
Novým trendem v oblasti POP podpory prodeje je testování jejich skutečné efektivity.
Průzkum má poskytnout sofistikovaný podpůrný materiál pro prosazování nasazení POP pro trade marketing oddělení a key account oddělení, a to jak v rámci interních jednání ve společnostech výrobců značek, tak v rámci jednání s maloobchodními řetězci.
Proč jsou POP prostředky měřeny?
POP mají za sebou dlouhou minulost a celosvětově je jim předpovídána plodná budoucnost.
Jejich přínos je měřitelný a jsou schopny tvořit trendy, případně se trendům přizpůsobovat (z hlediska designu, technologií i požadavků maloobchodu). Tyto prostředky mají značný kreativní potenciál a mají sílu být významnou součástí komunikačních kampaní.
Umí fungovat ve všech částech komunikačního mixu (budování značky, komunikace ceny a image výrobku)
Co na POP především měřit?
- nárůst prodeje pod vlivem působení POP prostředků, a to samostatně nebo v kombinaci s jinou formou komunikace: jak POP funguje ve spolupráci s hosteskou nebo samplingem…
- návratnost investic POP prostředků - ROI
- plánovaný versus uskutečněný nákup, kde je záměrem dokázat impulzní charakter POP
- míra vlivu na nákupní rozhodnutí a nákupní chování
- zapamatovatelnost konkrétních POP /četnost registrace/
- vliv na vnímání a rozvoj značky
- test spotřebitelova chování a jeho rozhodovací proces v okolí POP prostředku
- získání podkladů k optimalizaci umístění v prodejním
prostoru : průzkum nabízí řešení pro zadavatele, který před vynaložením významných finančních prostředků na nákup velkých sérií POP má možnost konkrétní POP prostředek po určitou dobu otestovat a zjistit, zda funguje dle jeho představ.
Pro testování efektivity byly vybráno několik typových zástupců POP. Jde o prodejní stojany, regálové lišty, paletové ostrovy, regálové dekorace, displaye k pokladnám.
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS