POPAI CE dlouhodobě realizuje a koordinuje projekty, které zkoumají účinnost marketingové komunikace v místech prodeje, analyzují nákupní chování a rovněž se zabývají analýzou trhu in-store komunikace z hlediska jeho objemu, struktury i z hlediska postojů zadavatelů reklamy a maloobchodu.
Asociace POPAI CE ve spolupráci s výzkumnou agenturou Nielsen Admosphere zveřejňuje nové výsledky projektu monitoringu investic do in-store marketingové komunikace.
Nový kvalitativní výzkum POPAI CE mezi českými značkovými výrobci a retailery se zaměřil na pochopení významných změn, které na retailovém trhu nastaly v důsledku turbulentního pandemického období. Výzkum umožnil popsat nejen změny v oblasti chování spotřebitelů, nastavení a exekucí in-store kampaní, ke kterým došlo v loňském roce, ale také ty změny, které s námi podle mínění odborníků z řad řetězců a značek zůstanou do budoucna.
Nový prakticko-teoretický materiál POPAI CE shrnuje základní oblasti, které hrají roli v návratnosti investic (ROI) do in store komunikačních aktivit se zapojením POP médií a zároveň nabízí několik standardizovaných metrik jejich vyhodnocování.
POPAI CE se účastní mezinárodního výzkumu organizovaného POPAI/!Shop Global, který na evropských trzích a v USA monitoruje in-store aktivity ve vybraných tržních segmentech.
Asociace POPAI CENTRAL EUROPE a výzkumná agentura Ipsos realizovaly jedinečný výzkumný projekt „Shopper Engagement Study Czech Republic“, který nabízí komplexní pohled na nakupování maloobchodních značek českými zákazníky v supermarketech a hypermarketech na našem území.
Vzhledem k vysoké saturaci trhu nadlinkovou komunikací a z toho vyplývající nepřehlednosti se převažující procento konečných rozhodnutí o koupi či nekoupení určitého výrobku odehrává v místě nákupu.
Tento empirický průzkum umožnil pochopit spontánní vnímání a reakce veřejnosti na jednotlivé typy POP médií, analyzoval míru vlivu POP materiálů na nákupní rozhodování a poskytl tak komplexní pohled na reklamu a prostředí prodejních míst „očima veřejnosti“.
Průzkum je součástí dlouhodobého monitoringu postojů zadavatelů, který POPAI CE provádí od roku 2003 včetně meziročních srovnání výsledků. Projekt analyzuje současné postoje zadavatelů reklamy k různým mediatypům včetně prostředků in-store komunikace, zjišťuje, jak zadavatelé vnímají pozici POP jako komunikačního kanálu a jaké role, pozici a význam pro zadavatele mají přímý výrobci a různé typy agentur.
Tento průzkum mapuje potenciál využitelnosti komunikačních médií v místě prodeje. Jde o dlouhodobý monitoring názorů zástupců maloobchodních řetězců, který probíhá od roku 2005. Průzkum zkoumá hlavní motivační faktory zástupců maloobchodu ke spolupráci se zadavateli reklamy v in-store, analyzuje názory maloobchodu z hlediska vnímané důležitosti, využitelnosti a efektivity jednotlivých mediatypů včetně POP materiálů.
Pravidelný výzkum analyzuje postoje české veřejnosti k reklamě a navazuje na výsledky šetření, které od roku 1993 prováděla agentura Marktest a ve kterém pokračuje v posledních letech agentura ppm factum research.
Další rozsáhlý průzkum POPAI CE pod názvem „POP Advertising Display Power“, vychází ze skutečnosti, že zadavatelé projevují velký zájem o podvědomé aspekty vlivu POP prostředků na zákazníka. Předmětem testování jsou vybrané podlahové POP displeje především v kategorii impulzního zboží a průzkum se zaměřuje na kvantifikaci míry vlivu těchto POP prostředků na nákupní chování. Základ hodnocení tvoří analýzy prodejních dat a pozorování v kombinaci s kvalitativním hloubkovým rozborem uvažování zákazníků.
Unikátní průzkum POPAI CENTRAL EUROPE detailně analyzoval současný trh reklamních a dárkových předmětů. Zkoumal potenciál růstu v určitých segmentech dárkových předmětů, prodej reklamních předmětů z hlediska základního členění, zastoupení druhů reklamních předmětů ve firemních rozpočtech, efektivitu jednotlivých typů dárkových předmětů a jejich působení na spotřebitele, význam obalu i význam značky při výběru dárkového předmětu.
Trh s digitálními médii zaznamenává globálně slibný růst a využití digitálních komunikačních prostředků je stále výraznějším trendem i u nás. Cílem POPAI CE v oblasti digitální komunikace je přinést nové informace o digitálních médiích a formou praktických ukázek a výsledků průzkumů pomoci zadavatelům reklamy se v této sféře lépe orientovat.
Jedním z kontinuálních projektů POPAI CE v oblasti průzkumů a analýz trhu je monitoring investic do in-store komunikace, který je realizován ve spolupráci s mediální agenturou OMD Czech. K dispozici jsou tak informace o objemu investic do výroby reklamy v místě prodeje v ČR a rovněž informace o jejich struktuře. Údaje jsou zpracovány a prezentovány v časové řadě od roku 2010.
Monitoring nahrazuje orientační a nesofistikované odhady bez znalosti konkrétních čísel a přispívá k lepší transparentnosti a čitelnosti oboru in-store marketingu. Díky získaným datům je možné identifikovat a předvídat různé trendy v oboru. Jde o významný nástroj k podpoře a medializaci oboru vedle již realizovaných průzkumů.
Monitoring sleduje investice do vývoje a produkce tradičních POP nástrojů, prostředků digitální komunikace a nově dárkových a reklamních předmětů pro podporu prodeje.
Průzkum se zaměřuje na analýzu rolí a funkcí in-store komunikace v segmentu HORECA (hotely, restaurace, kavárny a další podobná zařízení) a zároveň zkoumá účinnost různých typů komunikačních prostředků i potenciál jejich budoucího využití v tomto segmentu.
Cílem výzkumného projektu PEFS (POP Effectivity Focus Study) je vyhodnocování prodejních výkonností modelových POP kampaní. Projekt je založen na výsledcích průzkumů mezi maloobchodními řetězci a zadavateli reklamy, které ukázaly, že zjišťování efektivity POP kampaní je maloobchodníky i dodavateli značkových výrobků aktuálně považováno za jeden ze základních předpokladů pro jejich budoucí nasazování.
Sémiotický průvodce je novým unikátním projektem na našem trhu, jehož cílem je poskytnout díky schopnostem a nástrojům sémiotiky návod, jak dosáhnout lepší, významově bohatší, výstižnější, smysluplnější, konzistentnější, a tím i efektivnější komunikace v prodejních místech.
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS