Cílem POP testu bylo zmapovat vnímání značky Velkopopovický Kozel ze strany spotřebitelů. Výchozí přitom byla POP aplikace Grilmánie, přičemž se sledovalo, jaký vliv má na nákupní chování spotřebitelů a zda si spotřebitelé daný POP materiál spojují s akcí Globus Grilmánie (celostátní soutěží v grilování probíhající v tomto řetězci).
Jak se testovalo?
Testování proběhlo v červnu 2006 ve vybraných prodejnách řetězce Globus (Olomouc, Praha Zličín). Data byla získána jak metodou sběru „měkkých“ dat (souhrn názorů, dojmů a postojů respondentů), tak „tvrdých“ dat (prodeje). Analýzy vycházely hned z několika zdrojů: pozorování zákazníků hypermarketů, rozhovorů se zákazníky hypermarketů, dále z rozhovorů s prodavači a z dat prodeje.
Co testování prozradilo
Výsledky testování z hlediska měkkých i tvrdých dat prokázaly, že paleta Grilmánie je efektivním POP materiálem, který zvyšuje prodejní/nákupní kulturu v dané kategorii výrobků.
V rámci Soft Data Efectivity Indexu tento POP prostředek dosahuje vynikajících hodnot v kritériích Líbivost, Kupní motivace, Neplánovaný nákup a Zakoupili. Průměrných hodnot dosahuje v oblastech Vhodnost ke kategorii a Unikátnost. U kritéria Zastavili se byla paleta Grilmánie hodnocena podprůměrně.
Zajímavým důsledkem umístění palety Grilmánie mimo sekci prodeje piva z palet byl zásah spíše další skupiny než primárně cílové. V týdnu instalace palety Grilmánie se zvýšil prodej značky Velkopopovický Kozel, přičemž tento nárůst byl větší než u zbytku produktového portfolia Plzeňského Prazdroje
Pozorování palety Grilmánie
Za 6 hodin prošlo kolem stojanu v průměru 980 zákazníků, z nichž se u stojanu zastavilo 7 %. Z těch, které stojan takto upoutal, si 34 % zákazníků nějaký produkt zakoupilo.
Názory prodavačů na prodej z palet a akci Grilmánie
Prodavači obecně prodej piva z palet oceňují – šetří jim čas a je jednodušší pro doplňování
i pro nákup zákazníků. Prodej piva z palet mimo pivní sekci prodavači nepovažují za dobrý nápad – zejména z důvodu menšího výběru. Označení palety logem Grilmánie je rozhodně spojováno s grilováním a takto označené palety jsou podle jejich názoru rozhodně hezčí než běžné palety.
Rozhovory se zákazníky nakupujícími u palety Grilmánie
Z palety Grilmánie zakoupilo zboží spontánně 73 % zákazníků, cíleně 27 %. 42 % zákazníků, kteří zakoupili pivo, spontánně udává, že paleta Grilmánie ovlivnila jejich rozhodnutí k nákupu. Důvody spontánního nákupu jsou kromě chuti na pivo a náhodné cesty kolem palety zejména různé detailní důvody, které se dají sloučit do jednoho – obecné zaujetí paletou Grilmánie (27 %).
Rozhovory se zákazníky u palety Grilmánie:
Hodnocení palety 49 % respondentů považuje paletu Grilmánie za výjimečnou, 58 % se paleta líbí, dle 57 % respondentů se hodí ke značce Velkopopovický Kozel a dle 59 % se hodí k hypermarketu Globus. Paleta Grilmánie je vesměs hodnocena pozitivně.
Závěry vyplývající z průzkumu
- Nákup piva Velkopopovický Kozel probíhá spíše v sekci prodeje nápojů z palet.
- Paleta Grilmánie byla hodnocena pozitivně.
- Kvalitativně byla paleta Grilmánie hodnocena pozitivně, hodí se ke značce Velkopopovický Kozel a k hypermarketu Globus.
- Samotná paleta Grilmánie představovala solidní nákupní impuls, Lepších prodejních výsledků by bylo dosaženo umístěním palety Grilmánie v sekci prodeje piva z palet nebo v její blízkosti, kde by byl patrně i větší dopad na primární cílovou skupinu.
- V týdnu instalace palety Grilmánie se zvýšil prodej značky Velkopopovický Kozel.
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS