Novinka člena POPAI CE
Pravidelný výzkum, který v letošním roce "slaví" 30 let od prvního šetření v roce 1993, mapuje postoje české veřejnosti k reklamě a jejich změny v běhu času.
Zabývá se názory veřejnosti na množství i zajímavost reklamy v jednotlivých médiích, na to, co jim na reklamě vadí, co od reklamy očekávají, zda jim pomáhá při nákupu, jaká je společenská role reklamy. Výzkum je průběžně aktualizován o témata, která odpovídají vývoji a významu reklamy nejen jako součásti marketingového mixu, ale jako součásti našeho života a důležitého společenského jevu.
Zadavateli letošního ročníku výzkumu byla Česká marketingová společnost (ČMS), POPAI CE a České sdružení pro značkové výrobky (ČSZV). Od roku 2018 je šetření realizováno CAWI Omnibusem ppm factum. Šetření proběhlo v lednu 2023 na reprezentativním vzorku obyvatel České republiky. Dotázáno bylo 1000 zástupců české populace.
Intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Přesycenost reklamou na Nově a Primě po loňském poklesu opět stoupla. Zastavila se a snížila deklarovaná přesycenost reklamou na internetu a sociálních sítích. Potenciálním místem pro umístění reklamy zůstává stále místo prodeje. Nadále je reklama v in-store přijímána nejpozitivněji, zvláště pokud jde o ochutnávky a různé prezentace - navýšení tohoto typu reklamy by přivítala téměř čtvrtina populace.
Podíl lidí, kteří přiznávají pomoc reklamy při nákupu, který v minulých dvou letech klesal, se zastavil, pomoc reklamy přiznává celkem 35 % dotázaných. Jde především o mladší věkové skupiny do třiceti let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku.
Informace o vybraných výsledcích výzkumu Češi a Reklama 2023 najdete ZDE.
(Soubor se může nesprávně zobrazovat v prohlížeči firefox)
Odkaz na powerpoint prezentaci ke stažení najdete ZDE.
V případě vašeho zájmu o volně prodejnou zprávu, která přináší podrobné výsledky celého výzkumu včetně vývojových časových řad i v členění dle sociodemografických znaků, kontaktujte kancelář České marketingové společnosti (info@cms-cma.cz). obr.zdroj: pixabay.com
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS